04 تیر 1405

  • 1405/04/03
  • - تعداد بازدید: 3
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

عملکرد تیم مدیریتی شبکه بهداشت فیروزآباد در سه ماه اول سال ۱۴۰۵؛فصل جدیدی از پیگیری و تحول در حوزه سلامت فیروزآباد

در حالی که شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد با چالش‌های متعدد زیرساختی و کمبودهای گذشته روبرو است، با رویکرد پیگیرانه، این مجموعه اکنون به کارگاهی بزرگ برای تحول در نظام سلامت تبدیل شده است. 

Shabakeh

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد ، دکتر سید حسن احمدی ، سرپرست این شبکه بهداشت ، در سه ماه اخیر با رایزنی در سطوح عالی وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور مستمر میدانی، به دنبال تحقق مطالبات مردم بوده است .پیگیری‌های راهبردی سرپرست شبکه در نشست‌ با مقامات ارشد کشوری ،استانی و شهرستانی و در راس همه نماینده مردم در مجلس، منجر به جذب بیش از ۲۳ میلیارد تومان بودجه برای پیشبرد پروژه‌های کلان بهداشت و درمان شهرستان شده است.

 سرپرست شبکه با تمرکز بر پروژه‌های نیمه‌تمام ، و شکستن بن‌بست‌های عمرانی، پیگیری‌های ویژه ای برای اخذ مجوز ماده ۲۳ برای پروژه های عمرانی شهرستان، موافقت‌ قطعی با تأسیس مؤسسه آموزش عالی سلامت و موافقت با افزایش تعداد تخت های مصوب بیمارستان از ۱۰۳ به ۳۰۰ تخت در قالب پردیس بیمارستان را در دستور کار قرار داده است. این عزم جدی،نتایج ملموسی در قالب پروژه‌های تکمیل شده و در حال ساخت به ارمغان آورده است.

Sabakeh

تکمیل و بهره‌برداری از مرکزخدمات جامع سلامت پرزیتون،خانه بهداشت امین‌آباد(مراحل نهایی) و احداث ساختمان خیرساز اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای،محوطه سازی مرکز شبانه روزی میمند با همکاری شهرداری میمند،گواهی بر سرعت عمل در اجرای تصمیمات است.

در این میان توسعه زیرساخت‌ها با شتاب ادامه دارد. پروژه‌هایی نظیر ساختمان ستاد شبکه، ساختمان خیرساز اورژانس وحدت‌آباد ، ساختمان دی‌کلینیک (مرکز جراحی‌های محدود با مشارکت شرکت کربنات سدیم )در دست اجراست، تا ظرفیت‌های بهداشتی درمانی شهرستان را به سطحی نوین ارتقاء دهند.

علاوه بر این، تجهیز مرکز شبانه روزی میمند، پیگیری راه‌اندازی بخش شیمی‌درمانی و توسعه تخت‌های بیمارستانی، همگی بخشی از استراتژی عبور از وضعیت موجود به سوی استانداردهای نوین سلامت است.

115

یکی از ویژگی‌های بارز این دوره از مدیریت بهداشت و درمان شهرستان، نظارتِ بی‌اغماض بر سلامت عمومی و بهره‌وری از منابع است. تیم‌های بازرسی بهداشت محیط تنها در سه ماهه نخست سال جاری، ۹۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف را از بازار توزیع و مصرف جمع‌آوری و معدوم کرده‌اند، کارشناسان نظارت بر درمان و واحد های مرتبط با مواد غذایی،کارشناسان دارویی ، بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط و سایر کارشناسان حوزه بهداشت با نظارت دقیق بر صنوف و جمعیت تحت پوشش حافظ سلامت مردم هستند و هوشمندانه با مراکز غیرمجاز درمانی و تخلفات احتمالی در این حوزه برخورد کرده اند.

شبکه بهداشت شهرستان در راستای ارتقای توان پاسخگویی با آماده‌سازی ناوگان امداد جهت تعمیرات و نگهداری آمبولانس‌ها با تخصیص مبلغی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان، تضمین‌ کننده ی سرعت و افزایش کیفیت خدمات در حوزه فوریت‌های پزشکی و پیش بیمارستانی شده است. همچنین در راستای ارتقای ارتباط اضطراری با تأمین بیسیم پایگاه ۳ شهری به ارزش ۷۰ میلیون تومان، سطح هماهنگی عملیاتی را ارتقا بخشیده است.

 شبکه بهداشت و درمان‌ فیروزآباد ثابت کرده است که برای تأمین نیازهای مردم، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. چه از طریق رایزنی با مقامات کشوری و چه از طریق جلب اعتماد خیرین ،این رویکرد مطالبه‌گری و جذب منابع، منجر به جریان عظیم سرمایه برای سلامت شده است که میتوان به جذب ۱ میلیارد تومان کمک خیرین به بیمارستان و ۱۵۰ میلیون تومان کمک به بدنه شبکه بهداشت اشاره کرد. همچنین در سه ماهه نخست سال، خیرین با درک نیاز مبرم، حمایت‌های بی‌نظیری از مرکزفوریتهای پزشکی ۱۱۵ داشتند که شامل اهدای دو گوشی هوشمند،۲۲ میلیون تومان جهت خرید کلار و یک دستگاه فشارسنج بود.

Amin abad

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد با درک ضرورت استفاده از تکنولوژی با اتمام پروژه ی فیبرنوری بیمارستان و فعال نمودن لینک‌های آزمایشگاهی و با نگاهی بلندمدت ، به توسعه زیرساخت‌های دیجیتال سرعت بخشیده است . علاوه بر این، با ورود ۲۷ نفر نیروی انسانی جدید و پیگیری‌های مستمر برای جذب نیروهای خدماتی، سد کمبود نیروی انسانی در حال شکستن است .همچنین حضور فعال در فرمانداری برای هدایت کارگروه‌های جوانی جمعیت و پیشبرد طرح شهر سالم،نشان می‌دهد که مدیریت شبکه، به دنبال ایجاد تحولی کارآمد در حوزه سلامت شهرستان است.

این روایت، حکایت از عزم راسخ برای ساختن آینده‌ای متفاوت برای نظام سلامت فیروزآباد است و‌ در این راه حمایت مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حمایتهای مؤثر دکتر فروردین،نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیرو کارزین در مجلس شورای اسلامی و محمدرضاابراهیمی فرماندار متعهد شهرستان و پرسنل شبکه بهداشت و درمان بسیار پر رنگ و چشمگیر است.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 155521

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید