شرح وظایف:
- نظارت و سرپرستی کلیه امور بهداشتی ، درمانی ، آموزشی و اداری مرکز .
- تعیین خط مشی های لازم به مسولین مراکز بهداشتی درمانی و مسولین واحدها و کمیته ها
- نظارت و سرپرستی بر تنظیم بودجه سالانه و امضاء اسناد مالی پس از رسیدگی .
- تصویب یا تعیین خط مشی و یا مقررات مربوط به خدمات درمانی ، آموزشی و تحقیقاتی مرکز .
- نظارت بر اجرای قانون واگذاری بخشی از امور مرکز مثل امو ر خدماتی و تأسیساتی به بخش خصوصی
- ایجاد هماهنگی لازم با مقامات دانشگاه در مورد امور درمانی ، آموزشی و تحقیقاتی و تأمین نیازمندیهای مرکز .
- ارائه پیشنهادات لازم جهت تأسیس یا توسعه بخشهای مرکز به مقامات ذیربط و پیگیری آنها .
- مطالعه و بررسی وضعیت نیروی انسانی و تجهیزات بیمارستانی بمنظور تأمین نیازمندیهای مرکز .
- سرپرستی جلساتی و کمیته ها که بمنظورهای مختلف تشکیل می شود .
- فراهم کردن امکان برگزاری آموزشهای لازم به کادر فنی مرکز بهداشتی درمانی بمنظور ارائه خدمات مطلوب و بهتر به بیماران .
- شرکت در برنامه های آموزشی و تحقیقاتی پزشکی بمنظور ارتقاء سطح علمی .
- ارائه آمار و گزارشات مداوم به مقامات ذیربط دانشگاه .
- نظارت و کنترل و مراقبت از وضع دارو و لوازم فنی و تجهیزاتی مرکز جهت تأمین کسری آنها .
- ارزیابی فعالیت واحدهای تابعه مرکز بمنظور تسریع و بهبود درانجام امور مربوطه وبرنامه ریزی صحیح تردربخش ها
- امضاء کلیه نامه ها، احکام و مکاتبات اداری و مالی مرکز .
- نظارت و سرپرستی بر کار کلیه کارکنان مرکز .
- تایید نهایی ارزشیابی کلیه کارکنان مرکز .