شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد
برگزاری کمیته مشترک شبکه بهداشت فیروزآباد و آموزش و پرورش
کمیته درونبخشی و برونبخشی سلامت نوجوانان با هدف هماهنگی برای سنجش و مراقبت از دانشآموزان و با حضور مسئولان شبکه بهداشت و درمان و اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد، نشست کمیته درونبخشی و برونبخشی سلامت نوجوانان با محوریت برنامهریزی و هماهنگی برای سنجش و مراقبت از دانشآموزان گروه هدف در دفتر ریاست شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.
در این نشست که با حضور دکتر سید حسن احمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان،حامد عارف رئیس اداره آموزش و پرورش، کارشناسان سلامت و تندرستی، و مسئولان واحدهای ستادی مرکز بهداشت شامل توسعه، گسترش، بهبود تغذیه، بیماریهای واگیر و سلامت محیط تشکیل شد، وضعیت سلامت دانشآموزان و راهکارهای ارتقای آن مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه، ضمن تأکید بر لزوم شناسایی زودهنگام مشکلات سلامت در میان دانشآموزان، برنامهریزی جامعی جهت انجام معاینات دورهای و ارزیابیهای سلامت تدوین شد که میتوان به مواردی همچون ارتقای کیفیت مراقبتهای بهداشتی دانشآموزان برای سال تحصیلی پیشرو ،تأکید بر اهمیت واکسیناسیون،سلامت روان، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ترویج فعالیتهای بدنی ، برنامهریزی برای درمان پوسیدگی دندان دانشآموزان، ایجاد بسترهای فضای مجازی با حضور مسئولین آموزش و پرورش و شبکه بهداشت جهت ارتقای آگاهیهای بهداشتی، بهبود شاخصهای سلامت و حساسسازی والدین و مدیران مدارس جهت نظارت دقیق بر مراقبتهای پزشکی اشاره کرد.
در این جلسه، ضمن قدردانی از تعامل دوجانبه مجموعه شبکه بهداشت و اداره آموزش و پرورش، بر اهمیت حیاتی سلامت دانشآموزان به عنوان آیندهسازان جامعه تأکید شد. رئیس اداره آموزش و پرورش نیز ضمن استقبال از مباحث مطرح شده، آمادگی کامل این اداره را برای همکاریهای لازم و اجرای مصوبات این کمیته اعلام کرد.
در بخش پایانی این نشست، بهپاس همکاریهای مستمر اداره آموزش و پرورش در سالهای گذشته با واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت، از رئیس اداره آموزش و پرورش و کارشناس سلامت و تندرستی آن اداره با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.
امید است با تداوم برگزاری این جلسات و پیگیری دقیق مصوبات، شاهد ارتقای چشمگیر سطح سلامت و بهداشت در مدارس سطح شهرستان باشیم.
نظر دهید