30 شهریور 1403

  • 1402/10/09
  • - تعداد بازدید: 165
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

کلاس آموزشی" پیشگیری از دیابت و فشارخون بالا " با حضور ورزشکاران

همزمان با پویش ملی سلامت، کلاس آموزشی" پیشگیری از دیابت و فشارخون بالا " با حضور در باشگاه بدنسازی فیروزآباد، توسط کارشناس واحد مبارزه با بیماری های واگیر برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، احمد میری کارشناس مبارزه با بیماری ها با حضور در باشگاه بدنسازی گفت: دیابت یکی از بیماری‌های زمینه‌ ای است که می‌تواند ناتوان‌ کننده‌ باشد و به مرور زمان کیفیت زندگی فرد را کاهش دهد. بنابراین شناحت این بیماری و کنترل آن می‌تواند کیفیت زندگی را بهبود ببخشد.
 او در ادامه افزود: دیابت و پرفشاری خون با اینکه در سطح اول پیشگیری اهمیت می‌یابند و روش‌های سالم زندگی (سبک زندگی سالم) تا حد زیادی از بروز آن‌ها پیشگیری می‌کند، اما به‌عنوان بیماری خاموش در جامعه گسترش یافته و به‌ عنوان مادر بیماری‌ها مطرح و عاملی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم هستند.


 وی عنوان کرد: کنترل فشار خون بالا و پیشگیری از عوارض آن از طریق داشتن تغذیه سالم، کاهش مصرف نمک، کاهش وزن، کاهش استرس، اندازه گیری فشار خون در منزل و خود مراقبتی، مصرف صحیح دارو امکان پذیر است. فشار خون بالا همیشه علامت دار نیست و این همان چیزی است که فشار خون را به یک قاتل آرام و بی سر و صدا تبدیل می کند.
گفتنی است فرم های پویش ملی سلامت جهت ارجاع ورزشکاران و پیوستن آن ها به پویش ملی در باشگاه بدنسازی توسط کارشناس واحد مبارزه با بیماری های واگیر توزیع گردید.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 92251
کلیدواژه