30 شهریور 1403

  • 1402/11/14
  • - تعداد بازدید: 81
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

کارگاه آموزشی داروشناسی و مکمل یاری

به منظور آگاهی بیشتر کارگاه آموزشی داروشناسی و مکمل یاری جهت ناظرین، مراقبین سلامت و بهورزان توسط واحد غذا و دارو در شبکه بهداشت ودرمان فیروزاباد برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، فریده نجفی کارشناس امور دارویی در این خصوص عنوان کرد: به لحاظ کمبود برخی ریز مغزی ها در گروه های سنی در معرض خطر، در حال حاضر مکمل یاری ریز مغزی ها به صورت رایگان از طریق خانه های بهداشت و پایگاه ها و مراکز بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت انجام می شود.
او در ادامه افزود: با مراجعه به مراکز بهداشتی مکمل قطره آهن، قطره آ د و مولتی ویتامین برای تمامی کودکان زیر دوسال رایگان ارائه می شود.
وی بیان کرد: زنان باردار و شیرده نیز تحت پوشش برنامه های مکمل یاری قرار می گیرند و همچنین در این مراکز مگادوز ویتامین D به افراد بالای ۱۸ سال ماهانه یک عدد و مکمل کلسیم D به سالمندان روزانه یک عدد به صورت رایگان توزیع میگردد.
«فریده نجفی» درپایان با اشاره به حداکثر میزان مصرف ویتامین(D)2000 واحد بین المللی (۵۰ میکرو گرم در روز) است تاکید نمود: درصورت داشتن علائم مسمومیت از قبیل؛ یبوست، ضعف، خستگی، خواب آلودگی، سردرد، کاهش اشتها، پرنوشی، خشکی دهان و طعم آهن در دهان و تهوع و استفراغ از ادامه مصرف خودداری و با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 94271
کلیدواژه