30 شهریور 1403

  • 1403/02/24
  • - تعداد بازدید: 115
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

همایش«ایران جوان، ایران قوی»

همزمان با اولین روز از هفته ملی جمعیت، همایش«ایران جوان، ایران قوی» ویژه رابطین بهداشت شهرستان فیروزآباد، در سالن اداره ارشاد برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، کارشناس مسوول واحد سلامت خانواده در همایش «ایران جوان، ایران قوی» که با همکاری واحد مشارکت های مردمی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد، گفت: فرزندآوری سبب نشاط و سلامت روانی والدین می شود؛ فرزندان با رفتار و شوری که دارند به خانه و والدین خود شادی می بخشند.
«سروری» در ادامه ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای جوانی جمعیت به برگزاری جلسات محلی درزمینه ترویج فرهنگ فرزند آوری و جوانی جمعیت با توجه به درنظر گرفتن شرایط مخاطبان تاکید کرد و خواستار همکاری همه جانبه در راستای ترویج فرهنگ ازدواج سالم و فرزندآوری شد.


کارشناس مسوول سلامت خانواده افزود: افزایش روند پیری جمعیت و کاهش فرزندآوری طی سال‌های اخیر دغدغه اصلی و خطری جدی است که جامعه راتهدید می‌کند و بارها مقام معظم رهبری بر افزایش نرخ رشد جمعیت و فرزندآوری تاکید کرده‌اند و تنها راه نجات جوان‌سازی جمعیت با افزایش فرزندآوری است.
وی با بیان اینکه از دیدگاه اسلامی، موضوع جمعیت، از ابعاد مختلف تربیتی، بهداشتی و جامعه‌شناختی مورد پردازش قرار گرفته است، گفت: در آیات متعددی از قرآن کریم، نکاح و تشکیل خانواده به عنوان پایه‌ و اساس تشکیل یک جمعیت سالم، عنوان شده است.
کارشناس جوانی جمعیت مرکز بهداشت در این همایش ابراز امیدواری کرد: برگزاری همایش ملی جوانی جمعیت و برنامه‌هایی از این دست، باعث تحول فکری در آحاد جامعه شده و از وقوع بحران جمعیت جلوگیری کند.
گفتنی است در پایان همایش به تعدادی از شرکت کنندگان به قید قرعه، جوایزی به رسم یاد بود اهدا شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 101645
کلیدواژه