30 شهریور 1403

  • 1402/11/09
  • - تعداد بازدید: 86
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

نظارت و کنترل مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی

بازدید مشترک شبانه کارشناسان بهداشت محیط با حضور سرپرست شبکه، معاون فرماندار، رییس جهاد کشاورزی، کارشناسان صمت، اتاق اصناف و تعزیرات، از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در تاریخ ۸ بهمن ۱۴۰۲ انجام شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، سلطانعلی هوشیار کارشناس مسوول بهداشت محیط گفت: گشت مشترک کارشناسان بهداشت محیط و سایر ارگان های مربوطه شهرستان با رویکرد تشدید بازرسی از واحدهای صنفی تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، فرآورده های خام دامی از قبیل مراکز عرضه محصولات و فراورده های لبنی، مراکز عرضه محصولات خام دامی (گوشت، مرغ) و عمده فروشی ها در مناطق تحت پوشش مرکز بهداشت فیروزآباد انجام شد.


او در ادامه افزود: در این بازدید، مراکز و اماکن مذکور از نظر بهداشت محیط شامل شرایط ساختمانی، بهداشت فردی، بهداشت تجهیزات، نحوه نگهداری مواد غذایی، عدم به‌کارگیری کارگر اتباع و کیفیت مواد غذایی بررسی شد.

کارشناس مسوول بهداشت محیط با اشاره به اهمیت نظارت مستمر بر عوامل تاثیرگذار در سلامت مردم، گروه بهداشت محیط را نماد حوزه بهداشت دانست.


این مقام مسوول گفت: کارشناسان بهداشت محیط در این بازدید با انجام بیش از ۲۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، صدور بیش ۱۰ اخطار بهداشتی و ۳ اخطار پلمپ، در حفظ و ارتقاء سلامت عمومی جامعه نقشی پر رنگی داشته اند.
وی در پایان از شهروندان خواست با اعلام موارد تخلف بهداشتی از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ در اجرای این برنامه، ما را یاری رسان باشند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 93887
کلیدواژه