30 شهریور 1403

  • 1402/09/06
  • - تعداد بازدید: 86
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

نظارت بهداشتی شبانه صنوف حساس تهیه و توزیع مواد غذایی شهر فیروزآباد

در راستای ارتقاء سطح بهداشت و ادامه طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی، تیم‌های بازرسی واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد به همراهی سرپرست این شبکه به صورت شبانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهر بازدید کردند.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، در راستای ارتقاء سطح بهداشتی صنوف حساس، بازرسان بهداشت محیط این شبکه در تاریخ یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ به صورت شبانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهر بازدید کردند.
سلطانعلی هوشیار کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان فیروزآباد گفت: در این گشت شبانه ضمن بازدید از مراکز حساس تهیه و توزیع مواد غذایی نظیر رستوران‌ها، قنادی‌ها،  نانوائی‌ها، آش و حلیم فروشی‌ها، آموزش‌های لازم در خصوص رعایت موارد بهداشتی به متصدیان مربوطه داده شد.
هوشیار اظهار داشت: در این طرح، ضمن بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، به ویژه صنوف حساس، موارد مربوط به بهداشت فردی، لوازم و ابزار کار، ساختمان، بهداشت مواد غذایی و مواد اولیه، دمای یخچال و فریزرها، سنجش کیفیت روغن مصرفی و سنجش بار میکروبی سطوح کنترل می‌شود.


وی تصریح کرد: چنانچه در هر مرکز عرضه مواد غذایی، بازرسان بهداشت محیط موارد نقض ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی را مشاهده نمایند، مجاز به برخورد قانونی تا حد پلمپ آن محل خواهند بود و از به خطر انداختن سلامتی شهروندان ممانعت به عمل خواهند آورد.
مهندس هوشیار، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مراتب را برای پیگیری به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 90656
کلیدواژه