30 شهریور 1403

  • 1402/09/09
  • - تعداد بازدید: 73
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس

به مناسبت ۸ آذر، روز ملی ایمنی مدارس در برابر زلزله، پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ فیروزآباد در مدرسه علم و ادب حاضر شده و آموزه های آمادگی در مقابل زلزله را همراه با سایر سازمان های امدادی به صورت مانور تمرین نمودند.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد؛ غلامعلی جاویدان مسوول اورژانس از اجرای مانور سراسری در تاریخ 8 آذرماه با شعار« مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» با هدف، افزایش سطح آگاهی و مهارت دانش‌ آموزان در اقدامات لازم در پیش، حین و پس از زلزله در راستای ایجاد آمادگی برای انجام واکنش ‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی نسبت به پدیده‌ های طبیعی خبر داد.


جاویدان افزود: ایجاد فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی و کمک به همنوعان در جهت کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف اجرایی مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس بود.
او خاطر نشان کرد: این مانور به طور همزمان در سراسر کشور با حضور کارشناسان اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر با دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق، ارائه کمک های اولیه و در نهایت اسکان اضطراری برگزار شد.
وی اضافه کرد: انجام مانورها و برنامه های عملیاتی نقش بسزایی در شناسایی نقاط ضعف و قوت اعضای تیم واکنش سریع و پرسنل عملیاتی اورژانس 115 دارد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 90847
کلیدواژه