30 شهریور 1403

  • 1402/02/13
  • - تعداد بازدید: 49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

غربالگری بیماران توسط کارشناس تغذیه بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد بمناسبت هفته سلامت

.

کارشناس تغذیه بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد از غربالگری بیماران این بیمارستان بمناسبت هفته سلامت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد «سولماز پارسا» گفت: روزانه در این ایستگاه به بیماران نیازمند به غربالگری ضمن گرفتن فشار خون و محاسبه توده بدنی بیمار، با آموزش و تحویل پوستر ها و پمفلت های آموزشی، خدمات مورد نیاز ارائه می شود.

 

پارسا با اشاره به منابع تامین ویتامین D در جمع بیماران مراجعه کننده به بیمارستان حضرت قائم (عج) اضافه نمود: این ویتامین را می توان از 3 منبع دریافت کرد: از طریق نور خورشید، مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی ویتامین Dو مصرف مکمل های تجویز شده توسط پزشکان که تامین کننده بخشی از نیازها می باشد و مابقی باید از طربق منابع غذایی حاوی کلسیم ( شیر، لبنیات، انواع کلم، حبوبات و...) و ویتامین Dماهی های چرب، لبنیات، زرده تخم مرغ و...) تامین می شود.

کارشناس تغذیه بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد علائم مسمومیت با ویتامین D را افزایش کلسیم ( هایپر کلسمی) عنوان نمود و گفت: مصرف زیاد و طولانی مدت ویتامین D باعث ایجاد سختی عروق می شود.

سولماز پارسا همچنین تاکید نمود: در صورت مصرف نادرست و بیش از حد مجاز این ویتامین به صورت سهوی یا عمدی، بروز عوارضی مانند یبوست، ضعف، خستگی، خواب آلودگی، سردرد، کاهش اشتها، پرنوشی، خشکی دهان، طعم آهن در دهان، تهوع و از دست دادن اشتها، تکرر ادرار و کاهش وزن اتفاق می افتد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 77910
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید