30 شهریور 1403

  • 1402/09/16
  • - تعداد بازدید: 97
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

طرح آبشاری پیشگیری از خودکشی در فیروزآباد برگزار شد

کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی برای روان‌شناسان و مشاوران مدارس شهرستان فیروزآباد و فراشبند، با میزبانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، لیلا قهرمانی کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد شبکه بهداشت گفت: این دوره آموزشی که با عنوان « اجرای طرح آبشاری پیشگیری از خودکشی » برگزار شد، روانشناسان، مشاوران سازمانی ادارات شهرستان های فیروزآباد و فراشبند آموزشهای لازم در خصوص پیشگیری از خودکشی را دریافت کردند.
در ابتدای این جلسه دکتر جمشیدی فرماندار فیروزآباد در رابطه با آسیب های اجتماعی و پیشگیرانه از موضوع خودکشی، به شناخت عوامل پدیده خودکشی از جمله مسائل اجتماعی، روانی، ناامیدی، افسردگی و اختلالات روانپزشکی و ضعف های مهارتی اشاره نمود.

محمد دوله سرپرست شبکه درباره اقدامات پیشگیری از خودکشی گفت: با توجه به اینکه موضوع خودکشی یکی از موضوعات بسیار مهم است که با جان و حیات انسان سروکار دارد و مداخلات به موقع می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد و نکته حائز اهمیت این است که خودکشی از جمله آسیب ها و مسائل اجتماعی است که قابل پیشگیری است و در صورتی که علائم خطر شناسایی شود و حمایت‌ها، کمک‌ها و مداخلات لازم به موقع صورت پذیرد، می‌تواند قابل پیشگیری باشد.


در ادامه دکتر فریبا رضایی مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این کارگاه آموزشی ضمن بیان مفاهیم و اصطلاحات در این زمینه به آمارهای جهانی، کشوری و منطقه ای در خصوص بروز خودکشی اشاره کرد.
او ضمن بررسی باورهای نادرست پیرامون خودکشی، عوامل خطر خودکشی، عوامل محافظت کننده خودکشی، نشانه­ های تهدیدکننده­ خودکشی و ... پرداخت و مطالب و توضیحات لازم در این زمینه را ارائه کرد.
در پایان کارگاه شرکت­ کنندگان ضمن بیان تجارب شخصی و حرفه­ای خود، پرسشهایی را مطرح کردند که مدرس پاسخ لازم را بیان داشت.


گفتنی است این کارگاه توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد با حمایت فرماندار محترم و همکاری اداره آموزش و پرورش، بهزیستی، سازمان اوقاف و اداره زندان شهرستان فیروزآباد ۱۵ آذر ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فیروزآباد برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 91128
کلیدواژه