31 شهریور 1403

  • 1398/09/23
  • - تعداد بازدید: 80
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در نهمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان فیروزآباد تاکید شد/ پیشگیری و توقف چاقی در کودکان و نوجوانان

در نهمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان فیروزآباد تاکید شد/ پیشگیری و توقف چاقی در کودکان و نوجوانان

.

نهمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان فیروزآباد در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد «مهندس امیر حمزه احمدی صبا» معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان با اشاره به لزوم تحرک بدنی و ورزش در زندگی گفت: با توجه به اینکه چاقی می تواند ریسک ابتلا به انواع بیماری ها از جمله فشارخون، دیابت و اکثر بیماریهای غیرواگیر را افزایش دهد لذا جهت پیشگیری از چاقی، روزانه با حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی، می توانیم سلامت خود را تضمین کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان با اشاره به اینکه اضافه وزن و چاقی در کودکان به عنوان یک مشکل تغذیه ای مطرح است، گفت: کم تحرکی و دریافت مواد غذایی کم ارزش و پر انرژی (قند، چربی، شکر) و عادات نامناسب غذایی در زندگی کودکان و نوجوانان آنها را به سمت اضافه وزن و چاقی سوق می دهد.

«بهادر قهرمانی» لزوم اجرای مسابقات ورزشی در مدارس و انجام حرکات کششی و ورزشی جهت دانش آموزان در مدارس را ضروری دانست و ادامه داد: اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان زمینه ساز ابتلا به بیماری های متعدد از جمله قلب و عروق، دیابت، پرفشاری خون، افزایش چربیهای خون، بیماریهای کبدی و بیماریهای تنفسی می باشد.

قهرمانی افزود: اوایل دوران کودکی سرعت رشد سریع است، لذا بهتر است پیشگیری از چاقی از دوران کودکی آغاز شود تا بتوان تغییرات دوره ای رشد و سوخت و ساز را مناسب با نیاز بدن تنظیم و از چاقی جلوگیری کرد.

او در ادامه با اشاره به شعار هفته اچ آی (آگاهی، پیشگیری، آزمایش و درمان – همگی در کنترل اچ آی وی سهیم هستیم ) گفت: برای تحقق هدف کنترل بیماری اچ آی وی همکاری تمامی ارگانها ضروری و اجتناب ناپذیر است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان تصریح کرد: موج اول اچ آی وی در اثر خون و فراورده های خونی وارد کشور شد، موج دوم دراثر اعتیاد تزریقی و موج سوم نیز دراثر روابط جنسی نا ایمن در حال شکل گیری است که اگر برای این مسئله چاره اندیشی نشود در آینده با اپیدمی اچ آی وی متاثر از روابط جنسی روبرو هستیم .

همچنین ایشان با اشاره به آمار مبتلایان سال 97 در کل کشور ادامه داد: طبق این آمارها ، درصد مبتلایان به اچ آی از طریق روابط جنسی محافظت نشده هر سال بیشتر میشود .

 
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 15317
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید