30 شهریور 1403

  • 1399/10/22
  • - تعداد بازدید: 464
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی انجام می شود: افزایش بیماریابی برای قطع زنجیره انسانی کووید19 با انجام تست سریع در فیروزآباد

.

با انجام تست سریع تشخیص بیماری کووید19 در تمامی مراکزخدمات جامع سلامت  روستایی و همچنین تیم های  مراقبت شهری فیروزآباد بیماریابی برای قطع زنجیره انسانی کووید19 تسهیل یافته است.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد، رئیس مرکز بهداشت این شهرستان گفت: با پیگیری و تلاش های انجام شده از سوی مرکز بهداشت شهرستان، انجام تست سریع آزمایش کرونا در شهرستان فعال شده و هم اکنون با تجهیز و ارائه آموزش های لازم به کارکنان در تمامی مراکز تابعه، نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در سطح شهرستان در این مراکز و پایگاه ها انجام می شود.

«بهادر قهرمانی» افزود: با توجه به اینکه شناسایی زودهنگام بیماران کووید19 و ارائه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی به خصوص به گروه های در معرض خطر  بسیار مهم است، با راه اندازی این مراکز و انجام تست سریع، می توانیم نسبت به شناسایی سریع مبتلایان و قرنطینه خانگی آنان در راستای قطع زنجیره انسانی بیماری اقدام کنیم.

 

 
قهرمانی ادامه داد: خانواده های بیماران کووید19 و افرادی که در تماس نزدیک با آنها بوده اند به صورت مستمر و روزانه پس از مراجعه حضوری تیمهای مراقبتی و آموزش اصول قرنطینه در منزل ، برای انجام تست سریع که بیست دقیقه پس از نمونه گیری جواب آزمایش به فردنیز اطلاع داده می شود، به پایگاه ها و مراکز مورد نظر مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداش شهرستان اضافه کرد: با افزایش مراکز نمونه گیری و انجام تست سریع در شهرستان فیروزآباد، تعداد نمونه های گرفته شده در حال حاضر نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.

رضا دهرمی نیا

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 35615
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید