31 شهریور 1403

  • 1398/12/12
  • - تعداد بازدید: 74
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
جمع آوری بیش از 50 عدد قلیان

جمع آوری بیش از 50 عدد قلیان در بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در فیروزآباد

.

با اجرای طرح ضربتی کارشناسان بهداشت محیط شهرستان فیروزآباد در بازدید از سفره خانه های سنتی و چایخانه ها، بیش از پنجاه عدد قلیان جمع آوری شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد، کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت فیروزآباد با اعلام این خبر، گفت: در راستای اجرای طرح ضربت و اقدامات جهت پیشگیری از بیماری کرونا نسبت به بازدید از رستوران ها، سفره خانه های سنتی و چایخانه ها با اولویت بررسی وضعیت بهداشتی محل های طبخ و کنترل عرضه مواد دخانی اقدام شد.

مهندس «سلطانعلی هوشیار»، افزود: در این طرح ضربتی، کارشناسان بهداشت محیط نسبت به بازدید از واحدهای صنفی اقدام و تعداد 53 عدد قلیان از سفره خانه سنتی و چایخانه ها جمع آوری گردید.

مهندس هوشیار ادامه داد: مطابق قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، عرضه و مصرف هرگونه مواد دخانی در اماکن عمومی ممنوع است و با متخلفان برخورد قضایی می شود، همچنین مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مانند رستوران ها، باید همه مفاد آیین نامه اجرایی قانون ماده 13 مواد خوردنی، آشامیدنی مثل بهداشت فردی، لوازم و ابزار کار و شرایط ساختمانی را رعایت کنند.


کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت فیروزآباد، آگاهی دادن به پیامدهای مصرف مواد دخانی بر نسل نوجوان و جوان را از سوی خانواده ها ضروری دانست و ضمن اشاره به این موضوع که اجرای این طرح ها به صورت مستمر ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را به کارشناسان سامانه تلفنی
190 اعلام کنند تا اقدام قانونی انجام شود.

 
 
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 20655
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید