30 شهریور 1403

  • 1403/01/21
  • - تعداد بازدید: 120
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

جمع آوری بیش از ۲۸۰ کیلوگرم مواد خوراکی و آشامیدنی تاریخ مصرف گذشته

بیش از ۲۸۰ کیلوگرم مواد خوراکی و آشامیدنی تاریخ مصرف گذشته از سوی کارشناسان بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت شهید جهانی از سطح مراکز عرضه در شهر فیروزآباد جمع آوری شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، سلطانعلی هوشیار کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت گفت: در بازرسی هایی که از سوی کارشناسان بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت شهید جهانی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان فیروزآباد انجام شد، بیش از ۲۸۰ کیلوگرم مواد خوراکی و آشامیدنی تاریخ مصرف گذشته و فاسد جمع آوری گردید.
«مهندس هوشیار» با اشاره به اهمیت نقش کارشناسان بهداشت محیط در حفظ و ارتقا سطح سلامت مردم افزود: از آنجا که حفظ سلامت افراد از وظایف ذاتی این گروه است، بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت، طی بازدیدهای مستمر از مراکز عرضه مواد غذایی، ضمن شناسایی مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و فاقد مجوزهای لازم از وزارت بهداشت اقدام به توقیف و معدوم سازی این کالاها می کنند.


مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت افزود: شهروندان مواد غذایی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و فروشگاه‌ های دارای محصولات با مشخصات بهداشتی کامل از جمله پروانه ساخت، پروانه بهداشتی، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء خریداری کنند.
مهندس «سلطانعلی هوشیار» اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده اجناس و کالاهای تاریخ گذشته، فاسد، بدون مشخصات و تقلبی در فروشگاه ها و مراکز عرضه مواد غذایی، با سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایت مردمی وزارت بهداشت تماس بگیرند تا از عرضه این اقلام جلوگیری شده و با متخلفان برخورد شود.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 99057
کلیدواژه