30 شهریور 1403

  • 1400/12/10
  • - تعداد بازدید: 347
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد

توضیحات کارشناس واحد بهبود تغذیه شبکه فیروزآباد در خصوص توصیه های تغذیه ای در دوران واکسیناسیون کرونا در کودکان و نوجوانان

.

 
کارشناس واحد بهبود تغذیه شبکه فیروزآباد توصیه های تغذیه ای در دوران واکسیناسیون کرونا در کودکان و نوجوانان را تشریح کرد.

به گزارش رواط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد « منصوره نوروزپور» گفت: به طور کلی رژیم غذایی خاصی در زمان واکسیناسیون کودکان و نوجوانان نیاز نیست ولی با رعایت نکات ساده ایی در برنامه غذایی، سیستم ایمنی بدن پاسخ مناسب تری به واکسن می دهد.

توصیه به والدین برای تغذیه کودکان و نوجوانان قبل و بعد از واکسیناسیون کووید-19:

قبل از واکسیناسیون

·         شب قبل از واکسیناسیون یک غذای ساده و سبک مصرف کرده باشند

·         قبل از واکسیناسیون نباید کودکان و نوجوانان ناشتا باشند حتما صبحانه یا میان وعده استفاده کنند

·     مصرف آب و مایعات کافی قبل از واکسیناسیون از کم آبی بدن که باعث اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن و پاسخ مناسب بدن به واکسن می شود، جلوگیری می کند .

·     از دیر خوابیدن شب قبل از واکسیناسیون خودداری شود. خواب کافی شب قبل از واکسیناسیون تاثیر مهمی در پاسخ سیستم ایمنی بدن به واکسن دارد.

بعد از واکسیناسیون

·     نوشیدن مایعات فراوان از مهمترین مراقبتها بعد از واکسیناسیون است. نوشیدن مایعات بالاخص آب علاوه بر کمک به کاهش دردهای عضلانی، بر کاهش ترس و غش در هنگام واکسیناسیون کمک می کند .

·     توجه کنید که نوشیدنی های شیرین مانند آب میوه هایی که دارای قند افزوده هستند و شربت های خیلی شیرین، نوشابه های گاز دار و بطور کلی همه نوشیدنی های خیلی شیرین موجب تضعیف سیستم ایمنی و عدم پاسخ مناسب بدن به واکسن می شوند.

·         مصرف انواع میوه ها، سبزی ها با تامین ویتامین ها مثل ویتامین C، ویتامین A به کار کرد بهتر سیستم ایمنی کمک می کند.

·         اضافه کردن چاشنی هایی مثل زنجبیل، فلفل، زرد چوبه، سیر و پیاز در حد متعادل به عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

·     از مصرف فست فودها از جمله سوسیس، کالباس و پیتزا اجتناب کنند. فست فودها باعث تضعیف و تحریک سیستم ایمنی بدن می شوند.

·     مصرف انواع سوپ، آش و غذاهایی که چرب و سرخ شده و یا پرنمک نیستند برای عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن و پاسخ مناسب به واکسن توصیه می شود.

·     مصرف روزانه مقادیر کافی از منابع غذایی پروتئین و جایگزین های آن شامل انواع حبوبات، تخم مرغ، انواع گوشت سفید و قرمز نیز برای بهبود عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن توصیه می شود. شیر و لبنیات شامل ماست، پنیر و کشک نیز علاوه بر تامین کلسیم و فسفر، از منابع تامین پروتئین می باشند و به عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

·     بر اساس دستور عمل های وزارت بهداشت، نوجوانان بالای 12 سال لازم است ماهانه یک عدد مکمل 50 هزار واحدی ویتامین D برای تقویت سیستم ایمنی بدن دریافت کنند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 55925
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید