30 شهریور 1403

  • 1401/02/21
  • - تعداد بازدید: 454
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد

توصیه های کارشناس تغذیه شبکه فیروزآباد در خصوص مصرف صبحانه سالم بعنوان راز سلامتی

.

 
کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، بمناسبت گرامیداشت هفته سلامت بر مصرف صبحانه سالم بعنوان راز سلامتی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد « مریم کمالی» گفت: سازمان جهانی بهداشت هر ساله، هفته ای را بعنوان هفته سلامت نامگذاری نموده است. در کشور ما نیز 17 الی 23 اردیبهشت ماه هفته سلامت در نظر گرفته شده است. شعار امسال هفته سلامت، "سلامت ما، سلامت سیاره ما" می باشد.

کمالی افزود: در واقع هفته سلامت فرصت مناسبی برای ارائه آموزش های گسترده به مردم با هدف اصلاح سبک زندگی می باشد و یکی از مقوله های مهم سلامت، بهره مندی مردم از غذای سالم، کافی و دردسترس است و تغذیه سالم یکی از مهمترین و شاید اساسی ترین راه های دستیابی به سلامت جسمی و حتی روانی می باشد.

لذا با تأکید بر مصرف صبحانه سالم، بعنوان اصلی ترین وعده غذایی بویژه در سنین رشد، صبحانه، مهم ‌ترین وعده غذایی به حساب می‌آید و کسانی که این وعده غذایی را در برنامه روزانه خود می‌گنجانند، از سلامت بیشتری در طول زندگی خود برخوردارند.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد ادامه داد: اگر شما روز خود را با خوردن صبحانه کامل شروع کنید، بیشتر احساس سرزندگی می کنید و انرژی بیشتری برای حرکت و فعالیت دارید، چرا که پس از وقفه 8تا 10 ساعته در سوخت رسانی به بدن در طول خواب شبانه با صرف صبحانه ای که از غلات کامل با فیبر غذایی کافی تشکیل شده باشد، می توان مانع از نوسانات شدید قند خون شد و به این ترتیب  از آسیب های ناشی از این نوسانات مثل کاهش یادگیری و اختلال حواس و گاها کج خلقی که در اثر کاهش سطح گلوکز مورد نیاز مغز به وجود می آید، جلوگیری کرد.

همچنین مصرف صبحانه  از اضافه وزن و چاقی که در پی افت طولانی مدت قندخون و قرار گرفتن بدن در حالت گرسنگی شدید و قحطی و مصرف بیش از حد مواد غذایی در وعده ناهار می شود، جلوگیری می کند.

در واقع مصرف صبحانه، سبب کنترل اشتها شده و میل به خوردن قندهای ساده را برطرف می کند.

مریم کمالی در پایان خاطرنشان نمود: در  یک صبحانه کامل شامل نان تهیه شده از غلات کامل، گروه گوشت ها ( تخم مرغ/ حبوبات/مغزدانه ها و ...)  و  لبنیات و  همچنین گروه سبزیجات (خیار/گوجه/کاهو و...) می باشد  و مصرف آن به شما کمک می کند تا سطح ویتامین ها و موادمعدنی و مواد مغذی لازم برای بدن را بالا نگه دارید و از طرفی پر بودن معده باعث افزایش حرکات روده شده و  موجب کمک به پیشگیری و بهبود یبوست و دفع بهتر مواد زائد از بدن می شود.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 60038
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید