30 شهریور 1403

  • 1400/10/25
  • - تعداد بازدید: 353
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد

تشریح نقش آنتی اکسیدان ها در تقویت سیستم ایمنی در دوران ابتلا به کرونا و دوران نقاهت کرونا بمناسبت بسیج ملی تغذیه 15 لغایت 30 دی ماه با شعار تغذیه، کرونا، واکسیناسیون

.

 
کارشناس مسئول واحد تغذیه شبکه فیروزآباد نقش آنتی اکسیدان ها در تقویت سیستم ایمنی در دوران ابتلا به کرونا و دوران نقاهت کرونا را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد «منصوره نوروزپور» گفت: آنتی اکسیدان ها در غذا تحت عنوان ویتامین ها ، مواد مغذی ، کاروتنوئیدها و پلی فنل ها یافت می شوند. بسیاری از آنتی اکسیدان ها با رنگ مشخص در میوه ها مشخص می شوند. از جمله قرمز تیره در میوه هایی نظیرگیلاس و آلبالو و گوجه فرنگی – نارنجی در هویج – زرد در ذرت، مانگو و زعفران و آبی مایل به بنفش در تمشک، شاتوت و انگور.

نوروز پور افزود: معروف ترین ترکیبات غذایی که دارای فعالیت آنتی اکسیدان هستند، عبارتند از: ویتامین های E، C، A، بتاکاروتن، سلنیم، مواد معدنی و ترکیبات لیکوپن.

او در خصوص نقش آنتی اکسیدانها در بدن گفت: پژوهش ها، نشادن داده است; آنتی اکسیدان ها، ترکیبات مفیدی برای سلامتی بدن هستند ونقش مهمی بر سلامت قلب و عروق، بیماری آلزایمر و حتی برخی سرطان ها دارند.

انجمن سرطان آمریکا به افراد بالغ سالم توصیه می کند "روزانه 5 واحد و بیشتر از سبزی ها و میوه های متنوع بخورند." این انجمن اعلام کرده است: مبارزه علیه سرطان با مراقبت های مداوم غذایی و مصرف بالای سبزی و میوه میسر می شود.

ویتامین هایی مانند ویتامین A در جگر، لبنیات (کم چرب) و ماهی وجود دارد و ویتامین C در مرکبات و فلفل دلمه ای به وفور یافت می شود و همچنین ویتامین E بیشتر در روغن ها، غلات غنی شده، مغزها و تخم آفتابگردان وجود دارد. البته تاکید می گردد منابع غذایی حاوی ویتامین E( روغن ها ، مغزدانه ها) بایستی به میزان محدود مصرف شوند.

ماده معدنی سلنیوم ، نیز یک آنتی اکسیدان می باشد که در انواع مغزها، گوشت ها و غذاهای گیاهی و ماهی تن یافت می شود.

از آنجا که آنتی اکسیدان ها نقش بسزایی در تقویت سیستم ایمنی دارند، توصیه می شود منابع حاوی این ماده مغذی بویژه در دوران ابتلا به کرونا و همچنین دوران نقاهت بیماری کرونا بصورت روزانه مصرف شود.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 53587
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید