شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد
برگزاری کمیته بررسی مرگهای ناشی از خودکشی در شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد با هدف ارتقای نظام پیشگیری
کمیته بررسی علل و عوامل مرگهای ناشی از خودکشی با حضور مسئولان شبکه بهداشت فیروزآباد ، کارشناسان سلامت روان ،مسئول مرکز میمند ، مراقب سلامت و بهورز میمند در راستای شناسایی چالشها و ارائه راهکارهای پیشگیرانه در سطح میمند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد،در این نشست، وضعیت آماری مرگهای ناشی از خودکشی در ماههای اخیر مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. کارشناسان حاضر در جلسه با بررسی ابعاد روانی، اجتماعی و اقتصادی پروندههای موجود، بر ضرورت شناسایی گروههای در معرض خطر و مداخله زودهنگام تیمهای سلامت تأکید کردند.
دکتر سید حسن احمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد در این جلسه با بیان اینکه خودکشی یک معضل چندوجهی است که نیازمند عزم همگانی است، اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان با بهرهگیری از توان کارشناسان سلامت روان در مراکز خدمات جامع سلامت، تمام تلاش خود را برای شناسایی بهموقع افراد آسیبپذیر و ارائه خدمات مشاوره تخصصی به کار گرفته است؛ با این حال، کاهش این آسیب اجتماعی مستلزم همکاری مستمر تمامی دستگاههای اجرایی، آموزشی و رسانههاست.
در ادامه این جلسه، راهکارهایی همچون تقویت سیستم ارجاع، برگزاری کارگاههای آموزشی برای توانمندسازی سفیران سلامت، و افزایش آگاهیبخشی عمومی در خصوص مهارتهای کنترل خشم و مقابله با استرس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
اعضای کمیته همچنین بر اهمیت پایش سلامت روان در گروههای هدف و پیگیری پروندههای افراد دارای سابقه اقدام به خودکشی، جهت جلوگیری از بروز موارد مشابه تأکید کردند.این کمیته با جمعبندی نظرات و مصوباتی جهت تقویت همکاریهای بینبخشی با هدف کاهش نرخ بروز این پدیده در میمند به کار خود پایان داد.
نظر دهید