30 شهریور 1403

  • 1403/02/28
  • - تعداد بازدید: 73
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

برگزاری میز خدمت در روز جهانی فشار خون

به مناسبت روز جهانی فشار خون، غربالگری و سنجش فشار خون مراجعین و نمازگزاران در مصلی نماز جمعه انجام شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، همزمان با روز جهانی فشار خون، غربالگری و سنجش فشار خون مراجعین و نمازگزاران در مصلی نماز جمعه فیروزآباد، توسط کارشناسان مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت انجام شد.
هادی قائمی کارشناس مسوول مبارزه با بیماری های غیرواگیر با حضور در میز خدمت نماز جمعه گفت: روز جهانی فشارخون بالا در سراسر دنیا توسط اتحادیه جهانی فشارخون بالا  (WHL) برای گسترش آگاهی در خصوص این بیماری، راه های پیشگیری، شناسایی و کنترل آن نامگذاری شده است و هرساله در روز ۲۸ اردیبهشت فرصتی برای ارتقاءآگاهی، پیشگیری و کنترل فشارخون بالا را فراهم می کند.
وی افزود: در حال حاضر فشار خون یکی از مهم ترین مشکلات حوزه سلامتی در کشورها و یکی از عوامل زمینه ساز بیماری‌های قلبی– عروقی به شمار می‌رود. درواقع فشار خون بالا شایع ترین شکل بیماری قلبی عروقی است که تقریبا از هر سه نفر  یک فرد به آن مبتلا می شود.
کارشناس مسوول مبارزه با بیماری های غیر واگیر تصریح نمود: فشار خون یعنی فشاری که خون در هر انقباض عضله قلب، به دیواره سرخرگها وارد می‌کند. بیماری فشار خون بالا (hypertension) یک مشکل نسبتاً شایع است که در آن میزان فشار خون در گردش به‌قدری بالا است که درنهایت ممکن است باعث ایجاد صدماتی به دیواره رگ‌ها و مشکلات قلبی شود.
«هادی قائمی» خاطر نشان کرد: برای ارتقاء سلامت جامعه، انتظار می رود افراد از روش صحیح اندازه گیری فشار خون، نحوه مراقبت و عوارض عدم کنترل آن و همچنین انتخاب شیوه زندگی سالم، برنامه های منظم فعالیت بدنی، تغذیه سالم، کاهش میزان نمک در رژیم غذایی، مهارت مدیریت استرس و پایبندی به درمان آگاهی داشته و در حفظ سلامت خود کوشا باشند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 101965
کلیدواژه