30 شهریور 1403

  • 1402/09/21
  • - تعداد بازدید: 131
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

برگزاری جلسه آموزشی با موضوع اچ ای وی (ایدز) و راه‌های پیشگیری از آن برای دانش آموزان مدارس مقطع متوسطه

واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد با همکاری واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس در راستای برنامه‌های هفته اطلاع‌رسانی اچ ای وی جلسه آموزشی در مدارس مقطع متوسطه برگزار کرد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، محسن لاچینی کارشناس مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری بهمراه کارشناسان واحد مبارزه با بیماری های واگیر شبکه و مراکز تابعه در جمع دانش آموزان مدارس متوسطه شهرستان ضمن اعلام هفته اطلاع رسانی ایدز از دانش آموزان خواستند که در دوران جوانی و نوجوانی نسبت به ارتقا دانش و آگاهی خود در خصوص بیماریهای رفتاری و پرهیز از رفتارهای پرخطر تلاش نمایند.


 کارشناسان در ادامه ضمن اشاره به تعریف بیماری اچ ای وی و راههای انتقال آن و راههای مهم پیشگیری از ابتلا به بیماری اچ ای وی، از تمامی دانش آموزان خواستند که در خصوص آموزش به گروهای همسن خود در بیرون از مدرسه و افزایش آگاهی خود در خصوص پیشگیری از بیماری ایدز تلاش نمایند تا با این اقدامات جامعه خود را مصون نماییم.
وی تاکید نمود که عفونت اچ ای وی یک بیماری عفونی قابل کنترل بوده که با داروهای فعلی میتوان از اتفاق افتادن مرحله ایدز در بدن بیماران جلوگیری کرده تا فرد طول عمر بیشتری را تجربه نماید.


 کارشناسان ضمن معرفی مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری مرکز بهداشت شهرستان، از آمادگی این مرکز جهت مشاوره، نمونه گیری، تشخیص اچ ای وی از افراد دارای رفتارهای پرخطر بصورت کاملا محرمانه و رایگان خبر دادند.
گفتنی است در این جلسات در خصوص بیماری ایدز آموزش‌های لازم داده شد و همچنین در خصوص پویش ملی فشارخون و دیابت و شرکت در این پویش به معلمان و اولیای دانش‌آموزان اطلاع رسانی شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 91348
کلیدواژه