29 شهریور 1403

  • 1403/03/22
  • - تعداد بازدید: 220
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

برگزاری جلسات هم اندیشی با بزرگان و معتمدین مناطق روستایی با هدف افزایش آگاهی و پیشگیری از خودکشی

اولین جلسه هم اندیشی با بزرگان و معتمدین مناطق روستایی باهدف پیشگیری از خودکشی و شبکه سازی مردمی در برنامه پیشگیری از خودکشی، با حضور رییس شبکه در روستای آبگل و مرادآباد بخش میمند برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، اولین جلسه هم اندیشی با بزرگان و معتمدین مناطق روستایی باهدف پیشگیری از خودکشی و شبکه سازی مردمی در برنامه پیشگیری از خودکشی، با حضور رییس شبکه، بخشدار میمند، مسوولین مراکز خدمات جامع سلامت میمند و جوکان، جانشین پلیس فتا، کلانتری منطقه، فرماندهی ناحیه مقاومت میمند و مدیر نهضت اجتماعی جوانان، مورخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ در روستاهای آبگل و مرادآباد بخش میمند برگزار شد.
محمد دوله رییس شبکه در این نشست گفت: خودکشی یک مسئله چندوجهی است و عوامل مختلفی باعث می‌شود که فرد خودش را از بین ببرد و به همین دلیل برای پیشگیری از خودکشی نیاز به رویکردهای چندوجهی داریم.
او با بیان اینکه پیشگیری از خودکشی امکان پذیر است و هر فردی در هر جامعه می‌تواند در این حوزه نقش آفرینی کلیدی داشته باشد افزود: ما در شبکه بهداشت و درمان به شیوه های مختلف و محله محوری سعی کرده ایم خودکشی را کنترل کنیم.


این مقام مسوول اظهار کرد: هرچه تبیین بیشتری برای پیشگیری از خودکشی داشته باشیم و نشست‌های تخصصی برگزار کنیم، آگاه سازی بیشتر و بهتری در جامعه شکل می‌گیرد و در نتیجه منجر به هم افزایی بین دستگاهی و تشخیص و ارجاع به موقع در این حوزه خواهد شد.
«محمد دوله» افزود: اگر افکار، خشونت و هیجانات را در جامعه مدیریت کنیم آمار خودکشی بسیار پایین می‌آید و جامعه بیمه خواهد شد. همچنین باید در حوزه اصول اعتقادی و تکریم خانواده‌ها، آموزش‌های بیشتری داده شود. رسانه‌ها نیز می‌توانند نقش مهمی جهت آگاه سازی در حوزه آسیب‌ها داشته باشند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 103537
کلیدواژه

تصاویر