31 شهریور 1403

  • 1398/11/10
  • - تعداد بازدید: 167
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
جشنواره غذای سالم

برگزاری جشنواره غذای سالم در روستای سرتل فیروزآباد

.

بیش از 40 نفر از بانوان روستای سرتل فیروزآباد در جشنواره تهیه غذای سالم و ایمن با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد، بهورز خانه بهداشت روستای سرتل، هدف از برگزاری این جشنواره را  رعایت رژیم غذایی متناسب با شرایط سنی هر فرد و پرهیز از مراجعه به فست فودها و ترویج  تغذیه سالم، معرفی غذاهای سالم و ایمن، عنوان نمود و گفت: رژیم غذایی سالم، نیازهای اساسی بدن به املاح، ویتامین ها و مواد مغذی را بدون تهدید به اضافه وزن و ایجاد بیماری فراهم می کند.

«پیکر مرادی» افزود: بی شک، غذای سالم و ایمن، از مواد اولیه سالم  تهیه میشود و در این جشنواره نیز که جمعی از بانوان روستای سرتل با استفاده از مواد اولیه با کیفیت، اقدام به طبخ غذا، پیش غذا و دسر نمودند و در داوری برترین غذاها، علاوه بر طعم و مزه، سالم بودن آن غذا شامل میزان پایین نمک، شکر و روغن نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

این بهورز در جمع بانوان تهیه کننده غذاهای سالم در این جشنواره گفت: چه خوب است که برای ترویج و فرهنگ سازی این امر مهم به جای مصرف فست فودها، غذاهای سالم و پرانرژی را برای خانواده آماده کنیم.

بهورز خانه بهداشت روستای سرتل در پایان ضمن تقدیر از تمامی شرکت کنندگان در این سنت محلی که هر ساله انجام می گیرد خاطرنشان نمود: داوری در خصوص این غذاها که با دقت فراوان تهیه گردیده کار مشکلی است به همین دلیل هدایایی به رسم یادبود به سه نفر از تهیه کنندگان غذاها به قید قرعه اهداء گردید.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 19162
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید