30 شهریور 1403

  • 1402/11/21
  • - تعداد بازدید: 129
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

بررسی شاخص های مادران باردار و آموزش مراقبت های بارداری به بهوزان مرکز جایدشت

با حضور کارشناس سلامت مادران و بهورزان مرکز جایدشت، علل زایمان های زودرس مرکز جایدشت بررسی و راه های پیشگیری از علل قابل کنترل زایمان زودرس ارائه شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، سمانه قائدی کارشناس مادران مرکز بهداشت گفت: زایمان زودرس به زایمان قبل از ۳۷هفتگی صرف نظر از وزن نوزاد گفته میشود. از آنجا که نوزادان نارس دچار مشکلات کوتاه مدت و طولانی مدت بسیاری از قبیل: مشکلات ریوی، گوارشی و تغذیه ای، ایمنی، بینایی، قلبی، کلیوی می شوند پیشگیری از وقوع زایمان زودرس از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: به طور کلی وقوع زایمان زودرس به علت های زیادی بستگی دارد اما برخی از علل مانند مشکلات تیروئید، دیابت، نمایه توده بدنی غیرطبیعی، عفونت دهان و دندان، عفونت اداری-تناسلی، استرس و افسردگی، کم خونی فقر آهن با مراجعه به موقع و انجام اصولی مراقبت های پیش از بارداری و پیگیری و درمان یا کنترل بیماری، قابل پیشگیری است.
«سمانه قائدی» بیان کرد: زنان در سنین باروری باید حداقل ۳ماه قبل از اقدام برای بارداری به مراکز بهداشتی تحت پوشش مراجعه کنند و با انجام معاینات فیزیکی و تست های آزمایشگاهی پیش از بارداری، تحت مراقبت قرار گیرند و با درمان یا کنترل بیماری، دوران بارداری را بدون مشکل جدی سپری نموده و نوزادی سالم را به دنیا آورند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 94716
کلیدواژه