30 شهریور 1403

  • 1403/02/01
  • - تعداد بازدید: 84
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

برخورد قاطع با پدیده زیرمیزی

در راستای سیاست‏های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، به منظور جلوگیری از وقوع تخلفات در بخش سلامت و رسیدگی به شکایات، دریافت هرگونه وجه بدون رسید رسمی و هرگونه دریافتی خارج از صندوق بیمارستان تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، محمد دوله رئیس شبکه طی گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت گفت: در اجرای بندهای۲، ۵، ۷، ۹، ۱۱، ۱۲ سیاستهای کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و مواد ۸ و ۱۰ قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ماده ۱ قانون تشکیلات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ماده ۴۵ قانون سازمان نظام پزشکی، دریافت هرگونه وجه بدون ارائه رسید رسمی و هرگونه دریافتی خارج از صندوق بیمارستان تخلف محسوب شده و مردم می‌توانند هرگونه اضافه پرداختی یا درخواست برای مبلغ اضافی از سوی پزشکان را به واحد‌های نظارت شبکه بهداشت گزارش کنند.

محمد دوله در مورد پدیده زیرمیزی و تخلف معدودی از پزشکان افزود: تعداد پزشکانی که ممکن است درخواست زیر میزی کنند، نسبت به جمعیت جامعه پزشکی بسیار محدود است و توسط معاونان درمان دانشگاه‌ها و سازمان نظام پزشکی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
این مقام مسوول تصریح کرد: هموطنان می‌توانند گزارش موارد را به سامانه ١٩٠ اطلاع دهند. این سامانه توسط اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و اداره نظارت بر درمان معاونت درمان، رصد می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت افزود: همچنین همشهرستانیهای عزیز در صورت مواجه شدن با پیشنهاد پرداخت یا اجبار در پرداخت وجهی خارج از صندوق بیمارستان، می توانند با مراجعه حضوری شکایت خود را در دفتر رسیدگی به شکایات بیمارستان حضرت قائم(عج)، واقع در سالن اداری ۲ یا واحد نظارت بر درمان واقع در طبقه دوم ساختمان مرکزی شبکه بهداشت و درمان ثبت و پیگیری نمایند. خاطیان علاوه بر اینکه هزینه اضافی را باز می‌گردانند به تعزیرات نیز معرفی و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 99577
کلیدواژه