30 شهریور 1403

  • 1402/11/10
  • - تعداد بازدید: 105
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

بازدید کارشناسان بهداشت حرفه ای از شرکت راه آهن زرین دشت

در راستای بررسی عوامل زیان آور محیط کار از شرکت راه آهن زرین دشت، با بعد جمعیتی 100نفر که در مرحله تجهیز کارگاه می باشد بازدید بعمل آمد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، الهام قربانی کارشناس بهداشت حرفه ای گفت: در این بازدید واحد های مختلف کارگاه اعم از آبدارخانه، رستوران، تعمیرگاه،تاسیسات بهداشتی، انبار، خوابگاه از جهت عوامل زیان آور محیط کار مورد بررسی قرار گرفت.
او در ادامه افزود: با توجه به بعد جمعیت بالای 25 نفر کارگاه های مشمول ماده 85 به منظور تشکیل کمیته حفاظت فنی به استاد ماده 93قانون کار به جهت حفظ و صیانت از نیروی کار و پیشگیری از بیماری های شغلی جذب و بکارگیری نیروی کارشناس بهداشت حرفه ای در مجموعه در اسرع وقت از ضروریات است.


مهندس قربانی کارشناس بهداشت حرفه ای گفت: مواردی به عنوان نواقص بهداشتی کارگاه شناسایی و به کارفرما تذکر لازم در جهت رفع نواقص داده شد؛ تهویه واحد های انبار و خوابگاه و اتاق استراحت تعمیرگاه نامناسب و نیاز به نصب تهویه مناسب می باشد، پرسنل آبدارخانه نسبت به دریافت کارت تندرستی اقدام نمایند، در نظر گرفتن سیستم اطفاء حریق جهت مخازن حاوی گازوییل، خرید آمبولانس و بکارگیری یک نفر نیروی بهیار یا پرستار جهت انجام اقدامات اولیه درمانی، نصب کپسول های آتش نشانی مناسب در فاصله 1.5متری از سطح زمین نزدیک درب ورودی در واحدهای مختلف، خرید و نصب جعبه کمک های اولیه در تمامی واحدها، انجام به موقع آزمایشات شیمیایی و میکروبی آب آشامیدنی توسط آزمایشگاه های معتبر، سم پاشی محوطه کارگاه و خوابگاه بصورت ماهیانه انجام شود.

شایان ذکر است در پایان از رستوران طرف قرارداد این شرکت بازدید بعمل آمد و نواقص بهداشتی و ایمنی مشاهده و اعلام نواقص صادر گردید.

 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 94033
کلیدواژه