30 شهریور 1403

  • 1402/09/02
  • - تعداد بازدید: 90
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

بازدید میدانی سرپرست شبکه باتفاق بخشدار مرکزی از قصابی های جایدشت

در راستایی اجرایی نمودن مصوبات جلسات با متصدیان قصابی های جایدشت، سرپرست شبکه با حضور بخشدار مرکزی در عصر روز پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ از «قصابی های جایدشت » بازدید کردند.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروآباد، محمد دوله سرپرست شبکه در این بازدید گفت: در برخی روستا ها جمع آوری فضولات حیوانی به شیوه های غیربهداشتی انجام میگیرد. تلنبار فضولات حیوانی در معابر سطح روستا و جلوی قصابی ها علاوه بر ایجاد منظره زشت و ایجاد بوی نامطلوب، محل مناسبی را برای رشد و نمو حشرات از جمله مگس فراهم می آورد. از سوی دیگر، آلودگی آبهای سطحی و زیرزمینی بوی‍ژه در هنگام وقوع بارندگی و سیل، از عواقب جمع آوری و نگهداری غیربهداشتی فضولات حیوانی است. افراد خانواده بویژه کودکان در اثر مواجهه با فضولات حیوانی در معابر روستا، در معرض انواع بیماریهای عفونی، پوستی و انگلی قرار می گیرند. لذا با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه و در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی ساکنین آن طرح جمع آوری ـ انتقال و دفن بهداشتی زباله باید به مرحله اجرا گذاشته شود.


وی در ادامه افزود: قصابی ها محلی هستند که رعایت بهداشت در آنها ضروریست. البته رعایت بهداشت برای تمام فعالیت‌ها و مشاغل لازم و ضروریست اما در محیط هایی که مواد غذایی عرضه می شوند، رعایت اصول و قوانین بهداشتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
او در ‌پایان تاکید کرد: در صورت عدم رفع نقص و نگهداری دام زنده در معابر و یا دفع غیربهداشتی امعاء و احشاء، برابر مقررات و از طریق مقام محترم قضایی با متخلفین برخورد خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 90557
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید