30 شهریور 1403

  • 1402/10/03
  • - تعداد بازدید: 112
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

اهدای عضو اوج بخشش و ایثار

محمد دوله سرپرست شبکه بهداشت در دیدار با خانواده زنده یاد «اسماعیل منفرد» که اعضای بدن وی را اهدا کردند این اقدام را اوج بخشش و ایثار و سخت‌ترین تصمیم خانواده‌های اهدا کننده دانست.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، محمد دوله سرپرست شبکه با همراهی امام جمعه محترم، شهردار، شواری شهر میمند و جمعی از پرسنل بهداشت و درمان با خانواده ایثارگر اهدا کننده عضو دیدار و با قرائت فاتحه به مقام شامخ این مرحوم ادای احترام کردند.
او در دیدار با خانواده‌ اسماعیل منفرد اظهار کرد: شاید سخت‌ترین تصمیمی‌که یک خانواده بالاخص پدر و مادر می‌توانند درباره فرزندشان بگیرند، اهدای اعضای بدن فرزند است، اما به خاطر شادی و سلامتی که زندگی دوباره در وجود پدر و مادرهای دیگر ایجاد می‌کنند، ثواب آن نزد خداوند بی‌شمار است.
وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید: «و منْ أحْیاها فکأنّما أحْیا النّاس جمیعًا»، و هر کس نفسی را زنده کند گویا همه مردم را زنده کرده است، افزود: اگر این تصمیم بزرگ نبود، بیماران نیازمند اهداء، فرصت دوباره زندگی کردن را پیدا نمی‌کردند و این اقدام خداپسندانه ناشی از ارتباط قلبی با خالق و اوج بخشش خانواده است که حاضر شدند، اعضای بدن فرزند خود را هدیه کنند تا دیگرانی زنده بمانند.


اسماعیل منفرد ساکن شهر میمند که در روز ۲۶ آذر ۱۴۰۲ براثر تصادف دچار مرگ مغزی شد و دو روز پس از این واقعه تلخ پدر و مادر و همسرش با تصمیم بزرگی که گرفتند، به ۴ بیمار فرصت زندگی دوباره هدیه کردند. اقدامی‌که باعث شد اسماعیل منفرد تا همیشه در یادها زنده بماند.

گفتنی است، در پایان از خانواده شهیدان منصور شریفی و عبدالرسول شریفی دیدار بعمل آمد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 91932
کلیدواژه