30 شهریور 1403

  • 1402/09/09
  • - تعداد بازدید: 98
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

امام جمعه میمند به پویش ملی سلامت پیوست

همگام با اجرای پویش ملی سلامت با هدف سنجش دیابت و فشار خون بالا در جمعیت بالای 18 سال کشور، حجت الاسلام والمسلمین بهزادی امام جمعه میمند، به پویش ملی سلامت پیوست.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد،سوسن گورکانی مسوول درمانگاه امام رضا میمند با حضور در دفتر امام جمعه اظهار داشت: پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا در شهر میمند برای همه افراد ۱۸ سال و بالاتر و بانوان باردار در همه گروه‌های سنی برگزار می‌شود.
گورکانی با بیان اینکه دیابت و فشارخون معمولاً بی علامت هستند و از طریق غربالگری شناسایی می‌شوند افزود: هدف از اجرای پویش ملی «سلامت» شناسایی زودرس افراد مبتلا به دیابت، بیماری فشارخون بالا، کاهش عوارض این بیماری‌ها، آموزش خود مراقبتی و ارتقای سواد سلامت مردم است.

وی با اشاره به تأثیرات بیماری‌های دیابت و فشارخون بالا در سلامت افراد، این بیماری‌ها را زمینه‌ساز بیماری‌های قلبی، عروقی، کلیوی دانست و گفت: پویش سلامت با محوریت غربالگری و بیماریابی بیماری‌های فشارخون بالا و دیابت در تمام شهرها و روستاهای در حال اجرا است.


سوسن گورکانی افزود: زمان اجرای این پویش ۲۰ آبان تا ۱۵ دی‌ماه است و بیماریابی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون و همچنین افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها، اهمیت تشخیص زودرس و کنترل دیابت و پرفشاری خون از اهداف اجرای این پویش ملی هستند.
او در پایان خاطرنشان کرد: تمام گروه‌های سنی با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت در اندازه‌گیری فشارخون و دیابت خود غربالگری می‌شوند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 90851
کلیدواژه