30 شهریور 1403

  • 1399/09/22
  • - تعداد بازدید: 523
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد

ادامه اطلاع رسانی های گسترده در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در فیروزآباد

.

 

کارشناس آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد از ادامه اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با نصب بنر های آموزشی بر روی بیلبوردهای شهری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد «فاطمه سلامیان» گفت: در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از ابتدای پیداشدن این ویروس منحوس در کشور تا کنون چه در فضای مجازی و چه از طریق بیلبوردها و تلویزیون شهری و نیز پوسترها و پمفلت ها و کتابهای آموزشی تمام کوشش و تلاش خود را نموده و ادامه می دهیم.

سلامیان افزود: اغلب مبتلایان دچار بیماری خفیفی شده و بهبود پیدا می کنند اما این بیماری می تواند برای بقیه شدید باشد. مراقب سلامت خود باشید و با رعایت این نکات از دیگران نیز محافظت کنید:

مرتب دست های خودتان را به صورت کامل با آب و صابون بشویید یا با محلولهای  ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید :

شستشوی دست ها با آب و صابون و استفاده از محلولهای ضدعفونی کننده حاوی الکل،ویروس های روی دست ها را از بین می برند.

از کسی که سرفه و عطسه می کند، دست کم یک متر فاصله بگیرید.

زمانی که فردی سرفه و عطسه می کند قطرک های ریزی از دهان و بینی او به اطراف پاشیده میشود که ممکن است حاوی ویروس باشند. اگر فاصله شما با آن فرد خیلی نزدیک باشد، ممکن است شما این قطرک های حاوی ویروس کووید-19 را استنشاق کنید.

دست ها در تماس با سطوح مختلف ممکن است به ویروس ها آلوده شده باشند. دست های آلوده می توانند ویروس را به چشم ها ،بینی و دهان شما منتقل کنند.از این راه ها ویروس می تواند وارد بدن شما شده و شما را بیمار کند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 33772
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید