30 شهریور 1403

  • 1402/12/21
  • - تعداد بازدید: 136
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

اجرای مانور بهداشت محیط و آغاز طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند

سلطانعلی هوشیار کارشناس مسوول بهداشت محیط گفت: طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین ماه سال بعد با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط در ساعات اداری، غیراداری و روزهای تعطیل اجرا می شود.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، مهندس «هوشیار» در این باره افزود: این طرح در ایام نوروز و ماه رمضان با اولویت نظارت بر مراکز، اماکن حساس و همچنین نظارت بر سامانه های آبرسانی همزمان با سراسر کشور در فیروزآباد اجرا می‌شود.
وی هدف از اجرای طرح سلامت نوروزی را حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی آب و موادغذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماریهای مرتبط با آب و موادغذایی برشمرد.
او با اشاره به این که اجرای طرح سلامت نوروزی جزو وظایف بازرسان بهداشت محیط است، افزود: ارکان اصلی برنامه سلامت نوروزی و ماه رمضان شامل سه محور هماهنگی و مشارکت های درون بخشی و بین بخشی، آموزش و اطلاع رسانی عمومی، پایش، نظارت، بازرسی و گزارش دهی است.


سلطانعلی هوشیار ادامه داد: در این طرح تعداد ۶ تیم بازرسی مشغول فعالیت هستند که شامل ۱۷ نفر از همکاران بهداشت محیط درتمامی مراکز شهرستان است که درگیر برگزاری هر چه بهتر برنامه هستند.
وی تصریح کرد: در این طرح، بازدید از مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، منابع ومخازن تامین آب آشامیدنی، کنترل مواد غذایی با استفاده از تجهیزات پرتابل و نمونه برداری از آب آشامیدنی و مواد غذایی انجام می شود.


او در پایان گفت: این اقدام، یکی از مهمترین برنامه های سلامت محیط است که با اجرای آن اهمیت بهداشت، سلامت و امنیت غذایی بیشتر به عموم مردم آموزش داده می شود.
کارشناس مسوول بهداشت محیط از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و مشکل بهداشتی خود را مطرح کنند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 97468
کلیدواژه