30 شهریور 1403

  • 1400/02/30
  • - تعداد بازدید: 548
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد

اجرای بیست وبینار آموزشی در زمینه تغذیه از طریق سامانه آموزشی شاد در خصوص آموزش به دانش آموزان مبتلا به چاقی و اضافه وزن در فیروزآباد

.

کارشناس واحد بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد از اجرای برنامه ملی کوچ(طرح پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان) و اجرای بیست وبینار آموزشی در این خصوص در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد، «منصوره نوروزپور» گفت: پیرو اجرای برنامه ملی کوچ(طرح پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان) بیست وبینار آموزشی از طریق سامانه آموزشی شاد جهت اولیاء دانش آموزان، مدیران، معلمین و مربیان بهداشت و همچنین دانش آموزان مبتلا به اضافه وزن و چاقی برگزار گردید.

نوروزپور افزود: این وبینارهای آموزشی توسط کارشناسان تغذیه حوزه ستادی و مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان در مدارس برگزار شد.

او ادامه داد: طرح ملی کوچ با هدف شناسایی کودکان و نوجوانان دچار اضافه وزن و چاقی توسط اداره آموزش وپرورش در سال تحصیلی جاری در شهرستان فیروزآباد و میمند اجرا گردید.

 

نوروزپور تصریح نمود: واحد بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان نیز مداخلات تغذیه ای موثر را در دو محور ارتقای آگاهی معلمین، اولیا و دانش آموزان از یک سو و ارائه خدمات مشاوره تخصصی تغذیه از سوی دیگر برنامه ریزی و اجرا نمود.

کارشناس واحد بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد در پایان خاطرنشان نمود: فاز آموزشی این طرح، با هدف بهبود وضعیت تغذیه دانش آموزان مبتلا به اضافه وزن و چاقی و اصلاح الگوی غذایی آنان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر مانند پرفشاری خون، دیس لیپیدمی، دیابت نوع دو و بیماری های قلبی عروقی در نوجوانی و بزرگسالی توسط این واحد به مرحله اجرا درآمد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 41751
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید