30 شهریور 1403

  • 1402/11/19
  • - تعداد بازدید: 128
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

اجرای اولین برنامه تقویت بنیان خانواده برای والدین و نوجوانان

با هدف تحکیم روابط خانوادگی، برنامه تقویت بنیان خانواده برای والدین و نوجوانان توسط واحد سلامت روان در سالن بهارنکو برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، لیلا قهرمانی کارشناس مسوول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت از برگزاری کارگاه آموزشی ۷ جلسه ای با هدف تقویت بنیان خانواده برای والدین و نوجوانان 12 تا 14 سال در شهر فیروزآباد خبر داد.
وی گفت: این کارگاه با هدف کمک به نوجوانان برای گذراندن دوران پرتنش نوجوانی، کاهش رفتارهای پر خطر و تقویت ارتباطات اعضای خانواده است. نوجوانان یاد می گیرند برای والدین و سرپرستان احترام قائل شوند، با نا امیدی مقابله و به قوانین احترام بگذارند.

او ادامه داد: وقتی خانواده‌ ها از فعالیت‌ های مشترک لذت می‌ برند، کودکان مهارت ‌های اجتماعی مهمی را یاد می‌ گیرند و عزت نفس بالا تری نیز دارند. همچنین پیوند های قوی خانوادگی، رفتار بهتر در کودکان را تشویق کرده، عملکرد تحصیلی را بهبود می‌ بخشد، ارتباطات والدین و فرزند را تقویت می‌ کند و به فرزندتان آموزش می ‌دهد چگونه یک دوست خوب باشند.


مسوول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت با اشاره به عوامل تحکیم بنیان خانواده از دیدگاه اسلام گفت: قرآن کریم، به عنوان برترین نسخه زندگی و عالیترین راهنمای بشر برای دست یابی به حیات طیبه، بخش عظیمی از آیات را به تنظیم و تعدیلروابط انسان خانواده، حقوق و وظایف همسران و فرزندان اختصاص داده است. رجوع به این آیات الهی، میتواند انسان را جهت دستیابی به عالیترین راهکارها در تحکیم خانواده هدایت کند.
«لیلا قهرمانی» افزود: این کارگاه که به روش فعالیت مدار و پر از بازی و نمایش فیلم اجرا شده، خانواده ها از فعالیت ها و بازی ها لذت می برند و در مورد عوامل تقویت بنیان خانواده بحث کرده، مشکلات را با هم حل می کنند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 94670
کلیدواژه