30 شهریور 1403

  • 1399/04/19
  • - تعداد بازدید: 239
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سیر صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در فیروزآباد

ابراز نگرانی رئیس شبکه بهداشت و درمان از سیر صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در طول سه هفته در شهرستان فیروزآباد

.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد از دو برابر شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در طول سه هفته گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد، دکتر «خدابخش چگینی» ضمن ابراز نگرانی از افزایش روزانه آمار در شهرستان عنوان کرد: با وجود این که از ابتدای اسفندماه تا اواخر خردادماه حدود 100 نفر از همشهریان به این بیماری مبتلا شده بودند در طول سه هفته گذشته، آمار بیماران شهرستان به بیش از دو برابر افزایش یافت.

دکتر چگینی با بیان اینکه در فاز اول بیماری با تلاش همه جانبه مسئولین شهرستان، همکاری خوب اکثر اقشار مردم، کسبه و بازاریان و همچنین ایثارگری و تلاش شایسته کادر بهداشت و درمان در بحث مقابله با این ویروس، شهرستان فیروزآباد عملکرد مناسبی را داشت، علت اصلی شیوع ویروس در مرحله کنونی را برگزاری مراسم تجمعی همچون عقد و عروسی، جشن های تولد، دورهمی های خانوادگی، مراسم تشییع جنازه، ترحیم و... عنوان کرد.

وی با بیان اینکه به علت مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، امکان تعطیلی بازار و اصناف و توقف فعالیت ها به صورت طولانی مدت وجود ندارد، تاکید نمود: در شرایط کنونی بهترین راه مقابله با این ویروس استفاده از ماسک  توسط تمام افراد در محیط بیرون از منزل به ویژه در زمان حضور در مکان های سربسته و تجمعات، رعایت فاصله اجتماعی حداقل به اندازه یک و نیم متر  شستشوی مرتب دستها وعدم حضور در مراسم و تجمعات انسانی از قبیل دورهمی ها مراسم‌عروسی، تشییع جنازه و... می باشد.

وی با بیان اینکه هیچ فرد و سن خاصی دربرابر بیماری از ایمنی و مصونیت برخوردار نیست عنوان کرد افراد با سنین بالا، بیماری های نقص ایمنی و بیماریهای زمینه ای همانند فشار خون بالا، دیابت و بیماریهای قلبی عروقی بیشتر در معرض خطر جدی در برابر این ویروس هستند.

دکتر چگینی با بیان اینکه بخش ویژه بیماران کرونا در بیمارستان حضرت قائم(عج) بعد از چهار ماه از شیوع این بیماری برای اولین بار ظرفیتش تکمیل شد خاطرنشان کرد در صورت ادامه این روند و عدم رعایت اصول پیشگیری و بهداشتی توسط مردم نگران پاسخگویی مناسب و شایسته به‌حجم مراجعین هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد در پایان ابراز امیدواری نمود و گفت: امیدواریم که در این مرحله نیز همه ی همشهریان عزیز و مسئولین محترم تلاش کنند به وظایف قانونی ،اخلاقی، اجتماعی و بهداشتی خود در خصوص پیشگیری از انتشار این ویروس عمل نمایند تا انشاالله  با کمترین آسیب به سلامتی شهروندان عزیز از این مرحله هم عبور کنیم.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 26200
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید