30 شهریور 1403

  • 1402/11/03
  • - تعداد بازدید: 56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

آغاز پویش ملی سلامت؛ «اطلاع رسانی تغذیه سالم»

منصوره نوروز پور کارشناس مسوول واحد تغذیه گفت: در راستای افزایش سواد و آگاهی تغذیه ای عموم جامعه، پویش ملی تغذیه سالم از یکم تا پانزدهم بهمن ماه اجرا می شود.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، «نوروزپور» با اعلام این خبر افزود: این پویش با هدف اطلاع رسانی و ارتقای دانش آحاد جامعه در خصوص مصرف نمک تصفیه شده ید دار، شیر و لبنیات انجام می شود.
او اظهار کرد: پویش تغذیه سالم با شعار «انتخاب همه؛ نمک کم اما تصفیه شده ید دار» برای هفته اول و «از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی» برای هفته دوم در سراسر کشور آغاز شده است.
وی تصریح کرد: استفاده از نمک یددار تصفیه شده تنها راه رساندن ید به بدن برای انجام اعمال حیاتی که وابسته به این ریز مغذی است، می باشد و نرسیدن ید کافی به بدن با عوارض بی شماری شامل گواتر، ناهنجاری های مادرزادی، افزایش موارد سقط و مرده زایی، هیپوتیروئیدی مادرزادی، کرولالی مادرزادی و کاهش بهره هوشی همراه است.
کارشناس مسوول واحد تغذیه به انواع مختلف نمک‌های موجود در بازار شامل سنگ نمک، نمک آبی، نمک صورتی که دارای ناخالصی بوده و بدون تایید مراجع بهداشتی بسته بندی و وارد بازار می شوند اشاره کرد و گفت:  این نمک‌هابه دلیل وجود سرب و یا سایر ناخالصی‌ها می‌توانند خطرات جدی برای سلامتی ایجاد کند.
«نوروزپور» خاطرنشان کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود نمک از نوع تصفیه شده، یددار و و دارای مجوز های بهداشتی آن هم به میزان محدود و کم استفاده کنند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 93524
کلیدواژه